پایلوت طرح نماد در شش استان، شناسایی دانش آموزان پرخطر

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از پایلوت طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در شش استان اطلاع داد و گفت: در مناطق پایلوت، همه والدین را آموزش دادیم و فعالیت های جایگزین نظیر توسعه تربیت بدنی را برای دانش آموزان پرخطر انجام دادیم.

پایلوت طرح نماد در شش استان، شناسایی دانش آموزان پرخطر

مهرزاد حمیدی در گفت وگو با خبرنگاران، جزئیاتی از طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) ارائه و اظهار کرد: اگر بخواهیم طرح نماد را در گستره تمام مدارس اجرا کنیم، به زمان بیشتر و منابع بسیار ویژه احتیاج داریم.

وی اضافه نمود: طرح نماد، روی ریل است و خوب و علمی پیش می رود. نماد دو محور دارد که یکی آموزش های ارتقایی و توانمندسازی و دیگری مددکاری، غربالگری و شناسایی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در محور آموزش، بسته های آموزشی بسیار خوبی تهیه کردیم که برخی توزیع و برخی زیر چاپ است اظهار کرد: برای هر آسیبی یک کتابچه تهیه کردیم که به مدارس ارسال می کنیم. این منابع را برای آموزش والدین مدنظر قرار می دهیم. دانش آموزان نیز آموزش های لازم را کسب می نمایند، البته این بسته های آموزشی برای والدین جدای از سه کتابی است که برای سه پایه اول دوره ابتدایی تهیه کردیم تا ابتدا معلمان مدارس آموزش ببینند و پیغام های کتاب را به دانش آموزان منتقل نمایند.

حمیدی ادامه داد: تهیه کتابچه ها و بسته های آموزشی از جمله زیرساخت های طرح نماد است و شمار آن به بیش از 70 منبع رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از زیرساخت های طرح نماد، ابزارهای غربالگری است مطرح نمود: نماد را در شش استان پایلوت نموده ایم گفت: بازخوردهای لازم را گرفته ایم، اشکالات اصلاح و ابزارهای غربالگری نهایی شده اند. یک تجربه میدانی برای گسترش نماد در کل کشور پیدا نموده ایم و همکاری های درون منطقه ای شکل گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: در مناطق پایلوت، همه والدین را آموزش دادیم و فعالیت های جایگزین نظیر توسعه تربیت بدنی را برای دانش آموزان پرخطر انجام دادیم.

حمیدی اضافه نمود: علاوه بر این سال جاری سامانه نماد را نیز ایجاد کردیم که به همه مدارس رفته و درگاهی ایجاد شده تا همه مسائل و آسیب های مدارس احصاء گردد و مدیر مدرسه نوع آسیب ها و وضعیت آن را ذکر کند و دانش آموزان پرخطر را معین نمایند. ما در حال تکمیل و بروزرسانی اطلاعات مربوط به انواع آسیب ها و مناطق و مدارس پرخطر هستیم. افراد پرخطر در مدرسه توسط مشاور مدرسه یا مشاوری که در منطقه است تحت مشاوره و مددکاری قرار می گیرند و اگر مشکل حل نشد به دستگاه های مرتبط دیگر از جمله بهزیستی ارجاع داده می شوند.

وی تاکید نمود: طرح نماد یک طرح توانمندسازی و مداخله است و دستگاه های مختلف از دادگستری تا نیروی انتظامی همکار و همیار ما هستند. نیروی انتظامی در کنار مدارس است و حاشیه مدارس را مشهود و غیرمشهود مورد رصد قرار می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2025

به "پایلوت طرح نماد در شش استان، شناسایی دانش آموزان پرخطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایلوت طرح نماد در شش استان، شناسایی دانش آموزان پرخطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید