پایگاه ملی میراث فرهنگی در شهرستان ری ایجاد می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، پایگاه ملی میراث فرهنگی در شهرستان ری ایجاد می گردد.

پایگاه ملی میراث فرهنگی در شهرستان ری ایجاد می گردد

نوروز تقی پور گفت: پایگاه ملی میراث فرهنگی بدلیل ملی بودن می تواند اعتبارات خوبی در حوزه کشف آثار باستانی، طرح های مطالعاتی بازسازی آثار باستانی، طرح های نظارتی برای نگاه داشت آثار تاریخی شهرری در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بین 80 تا 90 اثر تاریخی و میراث ثبت شده و ثبت نشده در شهرستان ری وجود دارد، گفت: بسیاری از این آثار از جمله برج طغرل، تپه میل، دژ رشکان و چشمه علی جز آثار ملی و حتی بین المللی هستند.

تقی پور افزود: چارت سازمانی، تعداد نیروی کار، اعتبارات و هدف پایگاه ملی میراث فرهنگی شهرری تعریف شده و فقط کارهای آماده سازی دفتر این مرکز در محل تپه میل در حال اجرا است.

وی ایجاد نقشه باستان شناسی شهرری، کشف آثار تازه باستانی، مطالعه در حوزه بازسازی و نگاهداشت را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز نام کرد و یادآور شد: ایجاد سایت موزه در آثار باستانی شهرری و اولین موزه باستان شناسی شهرستان ری از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

تقی پور کمبود بودجه و ناهماهنگی بین اداره متبوعش و اوقاف را از مسائل حوزه میراثی شهرستان ری نام کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی پایگاه ملی میراث فرهنگی شهرری اعتبارات خوبی برای حفظ و نگهداری آثار ملی شهرستان جذب گردد.

این مسئول گفت: هم اکنون ناهماهنگی هایی در اداره میراث فرهنگی و اوقاف در مورد نگداشت و دفن اموات در صحن های بقاع متبرکه دارند که امیدواریم این مسائل با همکاری خوب این 2 اداره رفع گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36611

به "پایگاه ملی میراث فرهنگی در شهرستان ری ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه ملی میراث فرهنگی در شهرستان ری ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید