کرمانشاه صاحب مجتمع جدید پتروشیمی 550 میلیون دلاری می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران از احداث مجتمع پتروشیمی 550 میلیون دلاری در کرمانشاه اطلاع داد و گفت: اگرچه جانمایی این پروژه هنوز نهایی نشده، اما اجرای آن قطعی است.

کرمانشاه صاحب مجتمع جدید پتروشیمی 550 میلیون دلاری می گردد

به گزارش خبرنگاران، بهزاد محمدی در نشست هماهنگی اجرای پروژه پتروشیمی GTPPکرمانشاه که عصر امروز (اول آبان) برگزار گردید، از عزم قاطع وزارت نفت برای احداث این مجتمع پتروشیمی در کرمانشاه اطلاع داد و اضافه کرد: بحث های اولیه احداث این پروژه از چند ماه قبل در وزارت نفت کلید خورد و قطعا اجرا خواهد شد.

وی سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای این پتروشیمی را 550 میلیون دلار بیان کرد که نیمی از آن بر عهده وزارت نفت و نیمی بر عهده شریک بخش خصوصی خواهد بود.

معاون وزیر نفت از این پتروشیمی به عنوان یک مگاپروژه یاد کرد که تحول قابل توجهی در اقتصاد کرمانشاه ایجاد می نماید و یادآور شد: این پتروشیمی به صورت یک مجتمع و در قالب سه کارخانه دیده شده که خوراک اولیه گاز را در فرآیندهای مختلف در نهایت به پلی پروپیلن تبدیل می نماید.

محمدی ظرفیت در نظر گرفته شده برای این مجتمع پتروشیمی را 120 هزار تن در سال بیان کرد و ادامه داد: هم اکنون پلی پروپیلن فراوریی کشور حدود 900 هزار تن است و راه اندازی این واحد می تواند بخش قابل توجهی از فراوریات کشور را به خود اختصاص دهد.

به گفته این مسئول، این پتروشیمی ظرفیت عظیمی در صنایع پایین دستی هم خواهد داشت.

وی گفت: دانش فنی این پتروشیمی نیز در کشور بومی شده است.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران پیش بینی کرد، تا اواسط زمستان طراحی پایه این پتروشیمی به خاتمه برسد و ابرازامیدواری کرد در سال 99 شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

وی گفت: جانمایی این واحد نهایی نشده، اما باید در یک منطقه ویژه مالی اجرا گردد تا شریک بخش خصوصی بتواند از مزیت ها و معافیت های این منطقه برخوردار گردد.

محمدی همکاری دستگاه های استان برای صدور مجوز، مشخص تکلیف اراضی، تامین پنج میلیون مترمکعب آب در سال، 20 مگاوات برق و دو میلیون مترمکعب گاز در روز برای خوراک و سوخت این واحد پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: برای تسریع در اجرای این پروژه احتیاجمند همکاری استان هستیم.

وی عنوان نمود: فارغ از رعایت قوانین و آیین نامه ها تقاضا داریم بروکراسی اداری پیش روی اجرای این پروژه و تشریفات اضافه حذف گردد تا بتوانیم این کار بزرگ را پیش ببریم.

معاون وزیر نفت در ادامه از عدم اجرای چندین ساله پتروشیمی اسلام آبادغرب کرمانشاه نیز گلایه کرد و گفت: این طرح در حد یک تابلو کنار جاده مانده و مردم را دچار یاس نموده است.

محمدی گفت: متاسفانه سرمایه گذاران این پتروشیمی به دلایل مختلف قادر به اجرای آن نبودند.

اسماعیل قنبری عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز با اشاره به اینکه راه اندازی پتروشیمی جدید کرمانشاه می تواند استان را به یکی از قطب های اصلی فراوری پلی پروپیلن تبدیل کند، اضافه کرد: از تکنولوژی بومی برای اجرای این طرح استفاده می گردد.

حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز در این جلسه احداث این پتروشیمی را مزیتی قابل توجه برای صنعت و اقتصاد استان دانست و گفت: به جهت مزیت هایی که کرمانشاه در زمینه پتروشیمی دارد دولت بر آن شد که مستقیم در زمینه احداث یک پتروشیمی در استان ورود کند.

راهنمایی حاتمی معاون هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه نیز از آمادگی تیم مالی استان برای حمایت تمام قد از اجرای این پروژه اطلاع داد.

وی با اشاره به مزیت های استان کرمانشاه در زمینه پتروشیمی و صنایع پایین دست آن، عنوان نمود: از لطفی که دولت برای احداث پتروشیمی جدید در استان نموده، قدردانی می کنیم.

حاتمی گفت: دستگاه های مختلف نیز برای تامین زیرساخت های مورد احتیاج این پتروشیمی پای کار هستند.

در ادامه این جلسه دستگاه های مختلف در زمینه آب، برق، گاز، مجوزهای منابع طبیعی و محیط زیست، تامین اراضی مورد احتیاج و... آمادگی خود را برای احداث این پتروشیمی در کرمانشاه بیان کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9962

به "کرمانشاه صاحب مجتمع جدید پتروشیمی 550 میلیون دلاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه صاحب مجتمع جدید پتروشیمی 550 میلیون دلاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید