کره جنوبی: قتل برادر رهبر کره شمالی نشانه بی پروایی پیونگ یانگ است

به گزارش مجله سلو بلاگ، نخست وزیر کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت، ترور برادر ناتنی رهبری کره شمالی که اخیرا در مالزی صورت گرفت، نشان از بی رحمی پیونگ یانگ و تاکتیک های تروریستی جسورانه و بی پروای آن دارد.

کره جنوبی: قتل برادر رهبر کره شمالی نشانه بی پروایی پیونگ یانگ است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های امریکایی و کره جنوبی بر این باورند که کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبری کره شمالی توسط جاسوس های این کشور اجرا شده و دیپلمات های این کشور در کوآلالامپور کوشش نموده اند تا از کالبدشکافی این مرد 46 ساله ممانعت به عمل آورده و خواهان پس فرستادن جسد به کره شمالی شده اند.

پلیس مالزی روز یکشنبه گفت که یک مرد از کره شمالی را در ارتباط با قتل برادر ناتنی رهبر این کشور دستگیر نموده و چهار تن دیگر از اتباع کره شمالی نیز که ظن دست داشتن آنها در این قتل وجود داشت، گریخته اند.

هوآنگ کیو-آهن، نخست وزیر کره جنوبی در جریان ملاقات با اعضای شورای امنیت ملی این کشور گفت، تقریبا معین است که کره شمالی در این قتل دست داشته است؛ مقتول بزرگترین پسر رهبر درگذشته کره شمالی بود.

وی ادامه داد: این قتل در یک مکان عمومی و در فرودگاهی بین المللی در یک شهر ثالث اتفاق افتاده و غیرقابل بخشش و اقدامی ضد بشریت و نشان دهنده بی رحمی و قساوت دولت کره شمالی است.

نخست وزیر کره جنوبی همچنین گفت: همانطور که این پرونده را مشاهده می کنیم، می بینیم که تاکتیک های تروریستی کره شمالی بسیار بی رحمانه تر می گردد و این کشور می تواند هرکسی را که مخالفش است ترور کند.

کیم جونگ نام به صورت علنی علیه خانواده خود در کره شمالی سخن می گفت.

مقام های مالزیایی در کنار فرد بازداشت شده از کره شمالی، یک زن ویتنامی و یک زن اندونزیایی را نیز در ارتباط با قتل برادر ناتنی رهبری کره شمالی دستگیر نموده اند.

این قتل همچنین می تواند رویکرد چین را در قبال کره شمالی تغییر دهد چون مقتول در ماکائو، قلمروی تحت کنترل چین زندگی می کرد.

انهای پیغام

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10570

به "کره جنوبی: قتل برادر رهبر کره شمالی نشانه بی پروایی پیونگ یانگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی: قتل برادر رهبر کره شمالی نشانه بی پروایی پیونگ یانگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید