کرونا جان 1600 آمریکایی دیگر را گرفت

به گزارش مجله سلو بلاگ، با تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا، موارد ابتلا و فوتی هایکووید-19 در آمریکا روندی کاملاً صعودی در پیش گرفته. در 24 ساعت گذشته بیش از 153 هزار آمریکایی به این ویروس مبتلا شدند و حدود 1600 نفر هم جان باختند.

کرونا جان 1600 آمریکایی دیگر را گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در ایالات متحده که تا به امروز در مجموع 372 میلیون و 257 هزار و 984 دُز واکسن کرونا تزریق نموده است، به یک بحران جدی تبدیل شده است.

گزارش های رسانه های آمریکایی نشان می دهد که تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده موجب شده که آمار ابتلاهای روزانه و مرگ و میر روزانه مرتبط با کرونا در این کشور که مدتی فرایند نزولی در پیش گرفته بود، مجدداً به شدت افزایش یابد.

طبق تازهترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، دست کم با ابتلای 153 هزار و 143 مورد تازه، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 39 میلیون و 850 هزار و 377 نفر برسد.

از طرف دیگر، طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در شبانه روز گذشته، دست کم یک هزار و 588 نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به 647 هزار و 588 نفر رسید.

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی روز پنجشنبه هفته گذشته گزارش کرد که تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، ماه آگوست (ماه گذشته میلادی) را به یکی از بدترین ماهها در تمامی دوران شیوع کرونا در این کشور تبدیل نموده است.

طبق آمار و ا رقام منتشر شده، ایالات متحده تنها در یک ماه آگوست، ابتلای 4.22 میلیون مورد ابتلای تازه به ویروس کرونا را گزارش کرد که موجب شد این ماه به چهارمین ماه با بالاترین اندازه ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل کند.

طبق تازهترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دست کم 219 میلیون و 824 هزار و 202 نفر از مردم سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند که از آن میان چهار میلیون و 553 هزار و 752 نفر جان خود را از دست داده اند و پنج میلیارد و 404 میلیون و 314 هزار و 27 دُز واکسن کرونا در سراسر دنیا تزریق شده است.

چندی پیش، وزارت بهداشت آمریکا گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده بود که فرایند بستری در سرتاسر آمریکا طی دو ماه گذشته با افزایش 500 درصدی همراه بوده است که این فرایند به خصوص در استان های جنوبی آمریکا بیشتر است جایی که تخت های آی سی یو مملو از بیمار بوده و نرخ واکسیناسیون هم در آنجا پایین است و مخالفت سیاسی گسترده ای با اقدامات بهداشتی عمومی نظیر ضرورت استفاده از ماسک وجود دارد.

از طرف دیگر، آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید هم گفته است که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش هایی از ایالات متحده می تواند منجر به 100 هزار مرگ تازه بر اثر ابتلا به کرونا تا ماه دسامبر (سه ماه دیگر) گردد.

آمریکا از زمان شروع همه گیری در صدر جدول مجموع ابتلا و فوتی در بین کشورهای کرونازده دنیا واقع شده است و گرچه با روی کار آمدن دولت تازه و در پی واکسیناسیون گسترده آمار مبتلایان و قربانیان آمریکا رو به کاهش گذاشته بود اما در هفته های اخیر و در پی شیوع گسترده کرونای دلتا این کشور بار دیگر با خیزش ابتلا و فوتی و بعلاوه موارد بستری روبرو شده است. این در حالی است که افشای پنهانکاری ها در بیان آمار واقعی مرتبط با کرونا هم اخیراً در آمریکا خبرساز شده است. (جزئیات بیشتر)

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35641

به "کرونا جان 1600 آمریکایی دیگر را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جان 1600 آمریکایی دیگر را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید