کرونا شمار افراد گرسنه دنیا را دو برابر می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی هشدار داده است: شیوع ویروس کرونا شمار افراد گرسنه در دنیا را به دو برابر افزایش خواهد داد.

کرونا شمار افراد گرسنه دنیا را دو برابر می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی هشدار داده است: شیوع ویروس کرونا شمار افراد گرسنه در دنیا را به دو برابر افزایش خواهد داد.

ویروس کرونا می تواند تعداد افرادی را که با گرسنگی روبرو هستند، دو برابر کند و این درحالیست که بچه ها بیشترین قربانیان این موضوع هستند.

در نتیجه بحران مالی ناشی از کووید 19، بیش از 265 میلیون نفر با ناامنی های غذایی روبرو خواهند شد؛ این رقم افزایش گسترده ای از 135 میلیون نفر در سال 2019 را نشان می دهد.

سوء تغذیه ناشی از کمبود مواد غذایی منجر به آسیب به 75 میلیون کودک در 55 کشور دنیا شده و تبعات گسترده ای بر سلامت روح و جسم آنها باقی گذاشته است.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا از سازمان ملل (WFP) ضمن انتشار این گزارش گفت: می خواهم تأکید کنم که ما نه تنها با یک بیماری همه گیر دنیای، بلکه با یک فاجعه انسانی دنیای نیز روبرو هستیم.

شاخه یاری غذایی سازمان ملل متحد، عظیم ترین نهاد انسانی دنیا در زمینه امنیت غذایی و برطرف گرسنگی است. این سازمان به وسیله اداره مرکزی خود در رم و بیش از 80 دفتر در کشورهای دیگر، جهت یاری به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند کوشش می نماید.

بیزلی اضافه نمود: میلیون ها غیرنظامی ساکن در کشورهایی که درگیر جنگ هستند، از جمله بسیاری از زنان و بچه ها در معرض گرسنگی و قحطی هستند.

بیشتر کشورهای آفریقایی که با هجوم ملخ های بیابانی و به تبع آن از دست رفتن محصولات کشاورزی روبرو هستند، ممکن است بیشترین آسیب را داشته باشند.

بیش از نیمی از 135 میلیون نفر تحت پوشش این گزارش در آفریقا، 43 میلیون نفر در خاورمیانه و آسیا و حدود 18.5 میلیون نفر هم در آمریکای لاتین و کارائیب زندگی می نمایند که دچار گرسنگی و کمبود غذا هستند.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16167

به "کرونا شمار افراد گرسنه دنیا را دو برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا شمار افراد گرسنه دنیا را دو برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید