کرونا ، موارد ابتلا و فوت در اروپا هنوز رو به افزایش است

به گزارش مجله سلو بلاگ، جدیدترین اخبار از شیوع ویروس کرونا در اروپا، از بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی ها و اتخاذ تدابیری از قبیل تعطیلی مدارس و مسابقات ورزشی در قاره سبز حکایت دارد.

کرونا ، موارد ابتلا و فوت در اروپا هنوز رو به افزایش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به موازات اطلاع رسانی چین درباره شرایط این کشور در مقابله با ویروس کرونا، شیوع این ویروس در کشورهای مختلف اروپایی همچنان خبرساز است و شمار مبتلایان و فوتی ها این قاره رو به افزایش است.

طبق اعلام رسمی دولت چین، تعداد کل مبتلایان به کرونا هم اکنون 80796 نفر و تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به این ویروس نیز 3169 نفر اعلام شده است. از تعداد کل مبتلایان، 62802 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند.

برخی رسانه ها از قبیل رویترز و گاردین درباره شرایط ویروس کرونا در جهان صفحات ویژه و گزارش لحظه به لحظه راه اندازی کرده اند. طبق آخرین خبرها شیوع کرونا در قاره اروپا همچنان رو به گسترش است و ایتالیا با بیشترین آمار مبتلایان و فوتی ها بدترین وضع را دارد.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا به دنبال افزایش شیوع کرونا در این کشور دستور داد تمام فروشگاه ها به جز سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها در این کشور تعطیل شوند. شمار مبتلایان به این ویروس در ایتالیا 12462 تن و میزان جان باختگان 827 نفر است.

یکی از پزشکان اورژانس ایتالیا هشدار داد با توجه به اینکه شیوع کرونا طی روزهای آینده تشدید خواهد شد، توان پزشکان ایتالیا برای کمک به مبتلایان احتمالاً به سرحد خواهد رسید (جزئیات بیشتر).

آخرین خبرها از آلمان نشان می دهد، تا به امروز پنجشنبه تعداد 2120 نفر به کرونا مبتلا شدند. آمار فوتی های این ویروس تا امروز 4 نفر بوده است (جزئیات بیشتر).

از کشور اسپانیا هم خبرها از افزایش مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا حکایت دارد. آخرین خبرها نشان می دهد آمار مبتلایان 2779 نفر و جان باختگان 64 تن است و 183 نفر هم درمان شده اند.

ایرنه مونترو وزیر برابری اسپانیا یکی از افراد مبتلا است. دولت اسپانیا پس از این تست مثبت این وزیر، تصمیم گرفته از همه وزرای کابینه پدرو سانچز آزمایش کرونا بگیرد. پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر اسپانیا نیز قرنطینه شده است.

از سوی دیگر رسانه ها خبر دادند، مقام های دولت اسپانیا برای جلوگیری از شیوع کرونا در نظر دارند مادرید پایتخت این کشور را قرنطینه کنند.

تعلیق دو هفته ای مسابقات لیگ فوتبال اسپانیا (لالیگا) یکی دیگر از تصمیمات مقام های این کشور برای مقابله با کرونا بوده است.

افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان در فرانسه یکی دیگر از خبرهای روز پنجشنبه است. با فوت 15 نفر دیگر در فرانسه شمار قربانیان به 48 نفر و شمار مبتلایان به 2281 نفر رسید.

لئو وردکار نخست وزیر جمهوری ایرلند که برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن دی سی سفر کرده، از این شهر طی یک سخنرانی دستور تعطیلی همه دانشگاه ها و مدارس ایرلند تا 29 مارس (10 فروردین 1399) را به دلیل شیوع کرونا صادر کرد.

وی همچنین گفت، تجمعات 100 نفر به بالا در مراکز سرپوشیده و همچنین تجمعات 500 نفر به بالا در اماکن رو باز را ممنوع گفت.

نخست وزیر جمهوری ایرلند خطاب به ایرلندی ها اضافه نمود: این ویروس در سراسر جهان وجود دارد و به شیوع ادامه خواهد داد اما می توان جلوی گسترش را گرفت. ما با همکاری هم به عنوان یک ملت می توانیم جان های زیادی را نجان دهیم. اقتصادمان آسیب خواهد دید اما به وقتش اوضاع به حالت اول بر خواهد گشت.

مته فردریکسون نخست وزیر دانمارک از بیم شیوع ویروس کرونا دستور تعطیلی دو هفته ای مدارس و دانشگاه های این کشور را صادر کرد.

دولت نروژ هم برای مقابله با شیوع کرونا تمامی مهد کودک ها و مدارس این کشور را تعطیل کرد. شمار مبتلایان در کشور اروپایی به 637 نفر رسیده است.

سه کشور اتریش، یونان و سوئد، امروز پنجشنبه اولین مورد مرگ بر اثر کرونا را تجربه کردند. شمار مبتلایان کرونا در اتریش، لهستان و سوئد به 302، 44 و 500 نفر اعلام شده است.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13800

به "کرونا ، موارد ابتلا و فوت در اروپا هنوز رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، موارد ابتلا و فوت در اروپا هنوز رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید