کشف لنگرِ سنگی کشتی دوره اسلامی در ساحل ریشهر

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از کشف دو قطعه سنگ تاریخی که احتمالا متعلق به دوره ساسانی هستند، اطلاع داد.

کشف لنگرِ سنگی کشتی دوره اسلامی در ساحل ریشهر

ایسنا: نصرالله ابراهیمی با بیان این که این سنگ ها در تپه ساحلی ریشهر کشف شده است، ادامه داد: پس از اطلاع از مخبرین محلی مبنی بر حفاری غیر مجاز در تپه تاریخی ریشهر و حضور میدانی در آن محل، دو قطعه سنگ در پایین دامنه تپه ریشهر مشاهد شد که در آنالیز های اولیه معین شد یکی از سنگ ها قسمتی از یک ساقه ستون یا نیم ستون بوده و سنگ دیگرقطعه برش خورده ای به شکل مکعب ذوزنقه است که در حقیقت لنگر یک کشتی مربوط به اوایل دوران اسلامی بوده است.

وی با بیان این که این لنگر شاهدی گویا از تاریخ کشتیرانی ایرانیان در بندر باستانی ریشهر در خلیج فارس بوده، اضافه نمود: به همین دلیل این اثر تاریخی از اهمیت بالایی در تاریخ دریانوردی برخوردار است.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر، ابراهیمی با بیان این که نزدیکی این سنگ های کشف شده به ساحل، امکان انتقال آن با قایق از طرف افراد سودجو را به دنبال داشت، ادامه داد: با همکاری یگان حفاظت اداره کل به دفتر فرماندهی این یگان منتقل شده است، که احتمالا در یکی از غرفه های موزه بزرگ خلیج فارس بوشهر به نمایش در می آید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7903

به "کشف لنگرِ سنگی کشتی دوره اسلامی در ساحل ریشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف لنگرِ سنگی کشتی دوره اسلامی در ساحل ریشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید