100 غرفه نمایشگاه صنایع دستی در گیلان برپا شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، سلمان شاه محمدی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه استقبال گردشگران از نمایشگاه های صنایع دستی در سراسر استان قابل توجه است، اظهار کرد: 53 غرفه در طرح های سالم سازی دریا و 55 غرفه عرضه کننده صنایع دستی در مبادی ورودی شهرها سبب جلب گردشگران شده است.

100 غرفه نمایشگاه صنایع دستی در گیلان برپا شد

وی افزود: صنایع دستی عرضه شده در نمایشگاه های فوق از تولیدات هنرمندان استان است و این نمایشگاه ها با نگاه جلب گردشگر و ارائه تولیدات هنرمندان بومی برپا شده است.

شاه محمدی در پاسخ به اینکه در بعضی غرفه ها محصولات چینی نیز به فروش می رسد، گفت: با وجود اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر عرضه محصولات بومی صنایع دستی تاکید ویژه دارد اما بعضی نمایشگاه ها که از سوی سایر ارگان ها از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا سپاه و شهرداری ها برپا شده محصولاتی غیر از تولیدات هنرمندان نیز عرضه می نمایند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث کوشش نموده تعامل ویژه ای با ارگان های همکار در برپایی نمایشگاه های صنایع دستی ایجاد کند، افزود: متاسفانه این هماهنگی هنوز میسر نشده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید نمود: با این همه نسبت به سال های گذشته آمارها و رضایت هنرمندان نشان دهنده استقبال ویژه گردشگران از این نمایشگاه ها است.

شاه محمدی افزود: هنرمندان صنایع دستی گیلان در نمایشگاه های صنایع دستی استان های دیگر نیز حضور دارند تا علاوه بر رقابت پذیری، فرهنگ بومی و اصیل گیلان با دست ساخته های این هنرمندان به هموطنان نیز شناسانده گردد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12826

به "100 غرفه نمایشگاه صنایع دستی در گیلان برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 غرفه نمایشگاه صنایع دستی در گیلان برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید