8 کتاب با کاربردهای خاص برای بچه ها و نوجوانان (2)

به گزارش مجله سلو بلاگ، معرفی کتاب های کودک به شما یاری می نماید در کم ترین وقت و با دقیق ترین اطلاعات، کتاب مربوط به سن و احتیاج کودک و نوجوان خود را پیدا کنید، به آن ها این کتاب ها را هدیه دهید و یا برای آن ها از روی این کتاب ها قصه بگویید. کتاب خوانی در بچه ها و نوجوانان این امید را در دل زنده می نماید که با انس گرفتن آنان از کودکی و نوجوانی با کتاب، در آینده آنان همنشین کتاب باشند.

8 کتاب با کاربردهای خاص برای بچه ها و نوجوانان (2)

این هفته هم کتاب های خردسالان تا نوجوانان را به ترتیب گروه سنی مورد نظر قرار داده ایم:

من جایگاه نیستم

گروه سنی خردسال، بچه ها سال های اول دبستان
کاربرد تقویت مهارت حل مسئله، توجه به مفهوم هویت و خودشناسی
ناشر پرتقال
تعداد صفحه 40
خلاصه داستان کتاب از این بدتر هم می گردد که کسی با جایگاه اشتباهتان بگیرد؟ اگر یک راسوی بدبو از راه برسد و روی شما بنشیند، چی؟ یا اگر دوتا اسب آبی رویتان بنشینند و لهتان نمایند، چه کار می کنید؟ از همه بدتر اگر با یک شیر گرسنه روبه رو شوید، آن وقت چه به سرتان می آید؟ انگار کسی حواسش نیست که این زرافه طفلکی این جا نایستاده تا دیگران رویش بنشینند. حالا شما هم یک جایگاه گرم و نرم بیاورید و داستان پر از خنده این زرافه بیچاره را بخوانید!

یک روز با آقا موش پستچی

گروه سنی خردسال، بچه ها سال های اول دبستان
کاربرد آشنایی با حیوانات مختلف و زندگی آن ها
ناشر زعفران (کتاب های زعفرانی)
تعداد صفحه 32
خلاصه داستان کتاب

آیا تا به حال خانه تمساح را دیده اید؟ یا خانه سنجاب؟ یا خانه بز کوهی؟ نه؟ خب دلتان می خواهد با آقا موش پستچی همراه شوید و ببینید نامه ها و بسته ها را به چه کسانی تحویل می دهد؟

وقتی آتش پاره وارد شهر می گردد

گروه سنی بچه ها سال های آخر دبستان
کاربرد کنار آمدن با اندوه از دست دادن، بهبود رابطه با مادربزرگ و پدربزرگ
ناشر آفرینگان
تعداد صفحه 198
خلاصه داستان کتاب ماریا دختری ده ساله است که بعد از مرگ مادرش به روستایی می رود که مادربزرگش در آن جا زندگی می نماید، داستان تضاد ایجاد شده در زندگی دختربچه را نشان می دهد. او در شهری مدرن با تمام امکانات، تفریحات و آزادی هایش مجبور است روزهایش را در طویله سپری کند و با حیوانات مزرعه سر و کار داشته باشد و وقتی که قرار است به مدرسه برود با رفتارها و آموزش هایی روبه رو می گردد که اتفاقات عجیبی رخ می دهد.

پاندورا و پرنده

گروه سنی بچه ها سال های اول دبستان
کاربرد توجه به محیط زیست، توجه به ارزش دوستی و مفاهیم انسانی
ناشر پرتقال
تعداد صفحه 32
خلاصه داستان کتاب

پاندورا تک و تنها در سرزمین اسقاطی ها زندگی می کرد. او از چیزهایی که مردم دور می ریختند، خانه قشنگی برای خودش ساخته بود. ولی هیچ وقت هیچ کس به دیدنش نمی آمد. تا اینکه یک روز چیزی از آسمان به زمین افتاد. یک پرنده که بالش شکسته بود. و پاندورا به او یاری کرد تا کم کم دوباره پرواز کند...

داستانی زیبا و لطیف از پیوند موجودات و آغاز دوباره زندگی. داستانی پر از مفاهیم ارزشمند که از مهربانی و حمایت و امید و عشق می گوید.

یک چیز سیاه

گروه سنی بچه ها سال های اول دبستان
کاربرد آشنایی با حیوانات و فضای جنگل، پرورش درک بصری، پرورش تفکر خلاق
ناشر فاطمی (کتاب طوطی)
تعداد صفحه 32
خلاصه داستان کتاب وسط جنگل رنگارنگ، چیز سیاهی خودنمایی می نماید؛ یک چیز سیاهِ شاید معمولی و شاید هم اسرارآمیز. پلنگ فکر می نماید شاید یکی از خال هایش موقع شکار افتاده است. کلاغ که بدجور ترسیده است، فکر می نماید شاید شهاب سنگی جنگلشان را تهدید می نماید. گوزن هم نگران چیز سیاهی است که وسط جنگل افتاده است. شما چه فکر می کنید؟ اول باید به جنگل بیایید و نگاهی به آن چیز سیاه بیندازید. شاید بگویید: این که فقط یک تکه شکلات است! شاید با جغد بیشتر موافق باشید که یک تخم اژدها آن جا افتاده است. آیا جنگل در معرض خطر است؟

یک شب فاصله

گروه سنی نوجوان
کاربرد ترویج صلح، طرح مفاهیمی چون عدالت، آزادی و ...
ناشر پرتقال
تعداد صفحه 288
خلاصه داستان کتاب داستانی خیره نماینده، قدرتمند و پر از تعلیق از زمان ساخت دیوار برلین و تقسیم آلمان به نیمه غربی و شرقی است. این کتاب زندگی و ماجرای گرتای 12 ساله شجاع و باهوش را که کوشش می نماید از زندگی دشوارش به جایی بهتر فرار کند، تعریف می نماید. اما آنچه در پس این داستان عمیق وجود دارد، مفاهیم ارزشمندی چون شجاعت، شهامت، آزادی، مبارزه با بی عدالتی و وفاداری است. این داستان علاوه بر اینکه اطلاعات تاریخی به نوجوانان ارائه می دهد، این سؤال را در ذهنشان ایجاد می نماید که ماهیت اصلی درستی و نادرستی، حق و ناحق، عدالت و بی عدالتی چیست. این کتاب جوایز متعددی را از آن خود نموده است.

تابستان اردک ماهی

گروه سنی نوجوان
کاربرد آمادگی برای پذیرفتن بیماری نزدیکان، توجه به ارزش دوستی
ناشر افق
تعداد صفحه 128
خلاصه داستان کتاب داستانی پر از جمله های تابستانی؛ جمله هایی که از میان واژه هایش سرخ باله ها و اردک ماهی های شگفت انگیز برق آسا عبور می نمایند؛ داستانی درباره اندوه، ترس، کوشش و امید.

گمشده در روز روشن

گروه سنی نوجوان
کاربرد بهبود رابطه با اعضای خانواده، پذیرش در گروهم سالان، کنار آمدن با مسائل و سختی ها
ناشر پیدایش
تعداد صفحه 420
خلاصه داستان کتاب بچه های دیگر، دبیرستان را سخت ترین دوره درسی شان می دانند، اما برای ترنت سال پنجم دبستان سخت ترین سال زندگی اش بود. همان سال که در بازی هاکی، جرد ریچاردز با یک ضربه کوچک و خیلی خیلی اتفاقی ترنت به سینه اش به زمین افتاد و دیگر بلند نشد. کی می دانست که جرد بیماری قلبی دارد؟ حالا همه شهر از او متنفر بودند، شاید حتی خودش.دوره دبیرستان برای ترنت می تواند آغازی تازه باشد، آغازی تازه به همراه فالن، دخترکی با زخمی عمیق برچهره اش ...

ترنت باید بداند وقتی توپش را در روز روشن گم می نماید، برای پیدا کردن آن کافی است جایش را عوض کند.

در این زمینه بخوانید:

8 کتاب با کاربردهای خاص برای بچه ها و نوجوانان (1)

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36963

به "8 کتاب با کاربردهای خاص برای بچه ها و نوجوانان (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کتاب با کاربردهای خاص برای بچه ها و نوجوانان (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید