اینچه درگاهی: شب نامه ها در زمان روسای قبلی هم وجود داشت، امیدوارم منتقدان موفقیت های ژیمناستیک را ببینند

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: از زمان حضورم در فدراسیون شب نامه های در سالن ها و اماکن مختلف توزیع می شد که این موضوع در زمان روسای قبلی نیز وجود داشت.

اینچه درگاهی: شب نامه ها در زمان روسای قبلی هم وجود داشت، امیدوارم منتقدان موفقیت های ژیمناستیک را ببینند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، زهرا اینچه درگاهی در نشست خبری بعد از ظهر امروز که در محل فدراسیون ژیمناستیک برگزار گردید، ابتدا در خصوص بدهی های فدراسیون در زمان آغاز ریاستش گفت: رقم بدهی که در زمان حضورم در فدراسیون وجود داشت 2.5 میلیارد تومان بود که چنین پولی از گذشته به ما ارث رسید. از این مبلغ 980 میلیون بدهی مالیاتی و 950 میلیون بدهی معوقه بابت استفاده از اماکن در اختیار فدراسیون بود. ما همچنین به سازمان تامین اجتماعی و نیز سنوات برخی افراد بدهکار بودیم که کوشش شده در طول این مدت آنها را بپردازیم. خوشبختانه تاکنون نیمی از این بدهی پرداخت شده و از میان افرادی که باید با آنها تسویه حساب می کردیم فقط یک نفر باقی مانده است.

وی درباره شرایط سالنی که در اختیار ملی پوشان این رشته قرار گرفته است گفت: این سالن در اختیار ماست و قرار نیست از فدراسیون گرفته گردد. همچنین در سالن مذکور یک چاله ابر تعبیه شده و این مهر اختصاصی بودن برای فدراسیون را دارد ضمن اینکه تیم ملی نیز هم اکنون در حال تمرین در همین سالن است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره برگزاری کلاس مربیگری برای بانوان گفت: بانوان کشورمان پیش از این نتوانسته بودند در کلاس مربیگری خارجی شرکت نمایند و حضورشان با توجه به شرایطی که در این کلاس ها وجود داشت تقریبا غیرممکن بود. ما در همین باره وارد مذاکره با فدراسیون جهانی شدیم و توانستیم امتیاز آموزشگاه مربیگری سطح یک را بگیریم.

اینچه درگاهی درخصوص شکافی که پس از عبور ورزشکاران از رده جوانان تا بزرگسالان وجود دارد مطرح نمود: خوشبختانه جوانان و بزرگسالان ما خیلی به هم نزدیک هستند به طوریکه رضا بهلول زاده دارنده مدال المپیک جوانان تا چند ماه دیگر و پس از ورود به هجده سالگی می تواند در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشد. این برای ما شکاف عمیقی نیست. همچنین باید این را بگویم که با ورزشکارانی که در المپیک جوانان 2018 حضور داشتند می توانیم شاهد حضور آنها در المپیک 2020 توکیو نیز باشیم.

وی در این باره ادامه داد: ژیمناستیک ایران در گذشته هم نفرات خیلی خوبی در رده جوانان داشت اما به آنها قول هایی داده می شد که به آنها عمل نمی شد. برای مثال به این ژیمناست ها در طول 5 سال گذشته گفته می شد که قرار است به مسابقات برون مرزی اعزام شوند اما این اتفاق هرگز نمی افتاد و باعث دلسردی این ورزشکاران می شد. کار حتی به جایی رسیده بود که والدین یکی از ژیمناست های جوان به من گفت که می خواهد فرزندش را از ژیمناستیک جدا کند البته خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و همین ورزشکار در المپیک جوانان به مدال رسید.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درخصوص شرایط تیم ژیمناستیک در بازی های آسیایی 2018 اندونزی گفت: ما می توانستیم در این بازی ها به مدال برسیم اما یک نفر کمتر از حریفان بودیم و یک نفر دیگر نیز دچار مصدومیت شد. تیم ایران در جاکارتا توانست به مرحله فینال بخش تیمی راه پیدا کند که روز قبل از مسابقه سامان مدنی دچار مصدومیت شدید شد و همین مسئله ترکیب تیم ایران را ناقص کرد. در همین خصوص مسئولان برگزاری بازی ها به ما گفتند که اگر نمی توانیم با تیم ناقص در فینال حاضر باشیم هند را جایگزین ما می نمایند اما ما می خواستیم عنوان هشتمی خود در دوره گذشته را حفظ کنیم و به همین دلیل با تیمی ناقص در فینال شرکت کردیم. در واقع اگر یک نفر دیگر در تیم ملی بود می توانستیم پنجم یا ششم شویم. به هر حال درست است که ما از عنوان هشتمی در بازی های آسیایی ناراضی هستیم اما در آن رشایطی که رقم خورده بود هشتمی هم رتبه خوبی است.

اینچه درگاهی درخصوص کسب سهمیه المپیک 2020 گفت: ما به کوشش خودمان ادامه می دهیم و این احتمال را متصور هستیم که در تک اسباب به سهمیه برسیم اما نمی توانیم قول بدهیم چرا که زمان از دست رفته است که این هم مربوط به دوره من نمی گردد. به هر حال 4 رویداد انتخابی پیش رو است و امیدوارم بتوانیم به سهمیه المپیک برسیم.

وی درخصوص آخرین وضعیت هادی خناری نژاد ملی پوش ژیمناستیک ایران که با مصدومیت روبرو شده بود گفت: متاسفانه هادی نتوانست به فرم ایده آل برسد و خودش ترجیح داده که از جهانی قهرمانی کنار برود. ما هم از او به عنوان مربی در تیم ملی استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که آیا از شرایط کادر فنی تیم ملی راضی است و قصدی در انتخاب سرمربی خارجی ندارد گفت: ما باید سعی کنیم که در مسیر توانمندسازی مربیان داخلی قدم برداریم. ما این اعتقاد را داریم که مربیان خارجی تاثیر مقطعی دارند البته باید از مشاوره مربیان سطح بالای جهان استفاده کنیم که در همین خصوص باید یک مربی هلندی صحبت کردیم اما به دلیل نوسانات ارزی شرایط برای همکاری فراهم نشد و او به کشور دیگری رفت. حالا هم در حال صحبت با یک مشاور خارجی دیگر هستیم تا بتوانیم از یاری های او استفاده کنیم.

وی درباره خرید ست کامل ژیمناستیک گفت: خرید یک ست کامل به دلیل بحران های ارزی سخت تر از گذشته شده و ما هنوز موفق نشده ایم این کار را انجام بدهیم البته وسایلی که هم اکنون در اختیار ملی پوشان است استاندارد هستند اما دوست داریم آنها از بهترین وسایل استفاده نمایند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درخصوص مدال هادی خناری نژاد که پس از دوپینگ یک ورزشکار در مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود به نماینده کشورمان برسد گفت: روند اعطای رسمی این مدال کمی طولانی است اما این اتفاق اتفاق افتاده و حتی ما پاداش مدال آوری او را نیز داده ایم.

اینچه درگاهی در ادامه گفت: من در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون گفتم که زمان برای کسب سهمیه المپیک 2020 دیر شده است. حالا هم نمی دانم در زمان المپیک 2024 در فدراسیون خواهم بود یا نه اما خودم را درگیر این موضوع نموده ام تا این اتفاق برای ژیمناستیک ایران رخ دهد. البته برای رسیدن به این هدف احتیاج به یک مدیریت پایدار وجود دارد. ما هم سعی نموده ایم یک پایه و ساختار خوبی را برای آینده ایجاد کنیم که حتی اگر خودمان نیز نباشیم فدراسیون آینده از صفر آغاز نکند. باید به این نکته اشاره کنم که ساختار جدید فدراسیون و ژیمناستیک ایران به تایید فدراسیون جهانی هم رسیده است. به طوریکه هر شاخه کار خودش را انجام می دهد و ما نیز نقش نظارتی داریم و بعید می دانم که مدیریت های بعدی بخواهند ساختار کنونی را تخریب نمایند. فدراسیون جهانی سال گذشته پیش بینی نموده بود که ژیمناستیک ایران با این ساختار در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و خوشبختانه حالا این پیش بینی با موفقیت هایی که به دست آمده محقق شده است.

وی درباره اینکه گفته می گردد به برخی از رشته های ژیمناستیک توجهی در دوره مدیریتش نمی گردد گفت: ما 6 سال بود در جام جهانی ایروبیک شرکت نمی کردیم اما سال جاری در هر سه رده سنی حضور پیدا کردیم همچنین در مسابقات آکروژیم قهرمانی آسیا به دو مدال نقره و برنز رسیدیم. در ترامپولین اردوی منظمی داشتیم و توانستیم رتبه چهارمی آسیا را در فیلیپین کسب کنیم. همچنین تشکیلات مربوط به پارکور نیز ایجاد شده و قرار است در همین راستا دو مربی به قطر اعزام شوند. همه اینها نشان می دهد که ما سعی نموده ایم برخلاف گذشته توجه کافی به فدراسیون های گوناگون را داشته باشیم.

اینچه درگاهی با بیان اینکه نایب رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک قرار است 14 و 15 آذرماه به ایران سفر کند مطرح نمود: در این سفر قرار است درخصوص تعدیل مقررات و لباس دختران صحبت کنیم و پیشنهاداتی را نیز داریم که ارائه خواهیم کرد.

وی درباره انتقاداتی که از او از سوی برخی افراد مطرح می گردد گفت: ابتدا باید بگویم که از فردی که در انتشار هجمه های اخیر فعالیت می کرد شکایت شخصی کردم چرا که این اعتقاد را دارم حریم افراد باید رعایت گردد. همچنین از زمان حضورم در فدراسیون شبنامه های در سالن ها و اماکن مختلف توزیع می شد که این موضوع در زمان روسای قبلی نیز وجود داشت به هر حال برخی افراد وقتی منافعشان تامین نمی گردد دست به چنین کارهایی می زنند و اگر این شرایط تداوم داشته باشد می توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. امیدوارم این افراد موفقیت های ژیمناستیک را نیز ببینند. حرف من این است که چرا همین ژیمناست هایی که مدال آور شده اند در زمان حضور این فدراسیون حتی اردو هم نداشتند. این منتقدان که شما می گویید حتی با من سر یک میز نیز نشستند و تهدید کردند که اگر حقوقی را که در این سال ها به آنها پرداخت می شد نپردازند برایم دردسر درست می نمایند. البته تعداد این افراد هر روز کمتر از گذشته می گردد. ضمنا برای آنکه عملکرد فدراسیون را جویا شوید از این افراد سوال نکنید و از روسای هیئت های استانی بپرسید.

وی در خاتمه درخصوص شرکتی که در فدراسیون تاسیس شده بود و البته منحل شد گفت: این شرکت به پیشنهاد یکی از اعضای هیئت رئیسه تشکیل شد تا بتوانیم به وسیله آن برای فدراسیون درآمدزایی کنیم. زمانی که کار ثبت شرکت انجام شد از این فرد خواستیم قول هایی را که داده عملی کند اما او گفت که دیگر قادر به این کارنیست و ما متوجه شدیم که توانایی چنین کاری را ندارد و بر همین اساس انحلال شرکت را مصوب کردیم. کار حتی به بازکردن حساب بانکی یا انجام فعالیت خاصی نکشید و شرکت بلافاصله منحل شد. ما اگر به دنبال اهداف دیگری از تاسیس این شرکت بودیم آن را حفظ می کردیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1641

به "اینچه درگاهی: شب نامه ها در زمان روسای قبلی هم وجود داشت، امیدوارم منتقدان موفقیت های ژیمناستیک را ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینچه درگاهی: شب نامه ها در زمان روسای قبلی هم وجود داشت، امیدوارم منتقدان موفقیت های ژیمناستیک را ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید