خوش بدرقه باشیم

به گزارش مجله سلو بلاگ، بروز رفتار درست و کنترل رفتاری در شرایط ناراحتی ارزش دارد، از این رو باید این باخت را فراموش و با بدرقه اخلاقی از کی روش خداحافظی کرد تا خاطره خوشی از دوران سرمربی گری اش در تیم ایران بماند.

خوش بدرقه باشیم

به گزارش خبرنگاران، عباس عبدی در روزنامه شهروند نوشت: دوشنبه شب اتفاقاتی رخ داد که هیچ کس انتظارش را نداشت. شاید باخت به ژاپن دور از انتظار نبود ولی 3 بر صفر چیزی نبود که قابل هضم باشد. هنگامی که یک اتفاق غیر منتظره رخ می دهد، در درجه اول دچار شوک و حیرت و سپس تا حدی عصبانی می شویم. در غیر منتظره بودن ماجرا همین بس که صداوسیما نیز با اطمینان خاطر برنامه های خود را روی بُردِ ایران بسته بود و هنگامی که با باخت ایران روبرو شدیم، آنان هم حیرت زده کل برنامه های خود را به سرانجام رساندند.

پرسشی که در این میان مطرح است، نحوه برخورد با مربی تیم ملی ایران است. مربی ای که از موضع بالا حرف می زد، در روبروه گفتاری کم نمی آورد و اعصاب خیلی ها را خُرد می کرد و هیچگاه در امور مربوط به سیاست فوتبالی داخل کشور کوتاه نمی آمد و بشدت هوادار تقابل بود. این مربیان تا هنگامی که برنده و پیروز باشند، رقبای خود را منکوب می نمایند، ولی خدا نیاورد که به زمین سفت بخورند. نمونه اش مورینیو است. تمام کسانی که طی سال های گذشته از کی روش زخم خورده بودند، به یک باره وسط می آیند و شدیدترین حملات را به او می نمایند و او نیز در موضعی نیست که بتواند جوابگو باشد یا از موضع خود دفاع کند. این مثل آن می ماند که یک تیم 3 -هیچ جلو است، ولی به یک باره سه بازیکن آن اخراج یا مصدوم می شوند و امکان تعویض هم وجود ندارد. یک تیم 8 نفره جلوی 11 نفر سرنوشتش معلوم است، حتی اگر 3 - هیچ جلو باشد.

این رفتار از سوی مخالفان کی روش چیز غیرمنتظره ای نیست، آنان که از لانه های خود بیرون آمده اند و مشغول انتقام گیری هستند، ولی دلیل ندارد که مردم نیز چنین رفتاری را تأیید نمایند. هر مربی اخلاق فردی و رفتار خاص خود را دارد و همچنان که میان مورینیو با آنچلوتی یا زیدان از نظر رفتاری تفاوت زیادی است ولی این دلیل نمی گردد که نقد رفتاری را به ویژگی های فنی تعمیم دهیم و نقاط قوت آنها را نیز نادیده بگیریم. هشت سال حضور کی روش در ایران موجب دو بار صعود به جام جهانی شد، به ویژه صعود دوم که بی درد سر و با نتایج قابل قبول بود. نتایجش در جام جهانی هم قابل قبول بود. وی بازیکنان ایرانی را از کشورهای پیشرفته شناسایی و وارد فوتبال ایران کرد که نه تنها به قدرت تیم افزودند، بلکه حس هویت ملی ایرانی را هم تقویت کرد.

چه کسی می توانست سامان قدوس را قانع کند که عضویت در تیم ایران را به تیم سوئد ترجیح دهد؟ نظم و انضباط تیم ملی که در این هشت سال شاهدش بودیم را کدام مربی می توانست برقرار و دروازه بان اول را از تیم اخراج کند؟ چه کسی می توانست الگوی انتخاب بازیکن را بر اساس شایستگی و نه انتساب به تیم های بزرگ برقرار کند؟ چه کسی می توانست سال های طولانی ایران را در رنکینگ اول آسیا نگه دارد؟ باخت به ژاپن تلخ، غیر منتظره و ناراحت نماینده بود ولی بروز رفتار درست و کنترل رفتاری در شرایط ناراحتی ارزش دارد، از این رو باید این باخت را فراموش و با بدرقه اخلاقی از کی روش خداحافظی کرد تا خاطره خوشی از دوران سرمربی گری اش در تیم ایران بماند و به سنت حسنه ای در مدیریت ورزشی تبدیل گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2561

به "خوش بدرقه باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش بدرقه باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید