رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید نمود: رشد مالی در بخش خصوصی منجر به کاهش هزینه ها و جلوگیری از فراوری داده های تکراری می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تاثیرگذاری در رشد مالی بخش خصوصی و همچنین کاهش هزینه ها با جلوگیری از فراوری داده های تکراری را از مزیت های به اشتراک گذاری داده بیان نمود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید نمود: رشد مالی در بخش خصوصی منجر به کاهش هزینه ها و جلوگیری از فراوری داده های تکراری می گردد

به گزارش خبرنگار ، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در سمینار بستر ملی داده های باز و کاربردی با اشاره به اسناد بالادستی هیات وزیران مصوبه سال 1395 ، گفت : سازمان فناوری اطلاعات ایران همکاری گسترده خود با سایر دستگاه ها را با هدف فرهنگ سازی به اشتراک گذاری داده های باز و کاربردی در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک شروع نموده است .

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران قابل دسترس بودن را از مهمترین ویژگی داده های باز برشمرد و توضیح داد: امیدواریم امکانی فراهم گردد که این اطلاعات با اصول و قواعد یکسان برای همه مردم از جمله دولت ها، پژوهشگاه ها، دانشگاه ها، شرکت های خصوصی و مردم قابل استفاده باشد چرا که فراوری کنندگان و ذینفعان داده باز این اقشار هستند .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد مشاغل جدید را از مزایای داده باز برشمرد و گفت: تاثیرگذاری در رشد مالی بخش خصوصی و صنعت و همچنین کاهش هزینه ها با جلوگیری از فراوری داده های تکراری و افزایش شفافیت از دیگر مزیت های به اشتراک گذاری داده است .

امیر ناظمی در ادامه با بیان اینکه داده باز صرفا متعلق به دولت نیست، تاکید نمود: هر شهروند می تواند آن را با دیگران به اشتراک بگذارد؛ داده باز فرآیندی مستمر است و هیچ نقطه پایانی برای آن متصور نیست و ما اکنون در ابتدای جهت هستیم و فاصله زیادی با نقطه کمال داریم اما با عزم استوار و همکاری و تبادل اطلاعات می توانیم به آن صندلی مطلوب دست یابیم.

وی انحصار و حبس اطلاعات را آفت داده باز دانست و اضافه کرد: قدرت در اشتراک گذاشتن داده است و انحصار زدایی و شکستن قالب ذهنی از مهمترین ابزار موفقیت در تحول بنیادی و زیر بنای دولت الکترونیک و پشتیبان حقوق شهروندی است. همچنین، در حاشیه سمینار بستر ملی داده باز و کاربردی از سازمان ها و نهادهای برتر که بیشترین میزان تعامل و اشتراک داده در سامانه ملی کاتولوگ و مجموعه داده های باز و کاربردی داشته اند تقدیر بعمل آمد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2890

به "رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید نمود: رشد مالی در بخش خصوصی منجر به کاهش هزینه ها و جلوگیری از فراوری داده های تکراری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید نمود: رشد مالی در بخش خصوصی منجر به کاهش هزینه ها و جلوگیری از فراوری داده های تکراری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید