خطراتی که بعد از کاشت ناخن شما را تهدید می نمایند!

به گزارش مجله سلو بلاگ، امروزه بسیاری از عمل های زیبایی همچون کاشت ناخن و پیرسینگ به شدت برای فرد در طول زمان مشکل ایجاد می نماید.

خطراتی که بعد از کاشت ناخن شما را تهدید می نمایند!

به گزارش خبرنگار ، بعضی از خانم ها به علت این که می خواهند ناخن های خود زیباتر به نظر بیاید اقدام به کاشت ناخن می نمایند که این موضوع می تواند عواقب و بیماری های پوستی برای آن ها ایجاد کند که حتی درمان آن گاهی بی نتیجه می ماند. ناخن های مصنوعی نه تنها به خودی خود مضر هستند، بلکه با قرار دادن و برداشتن آن ها به وسیله اسید ها و مواد شیمیایی خطرناک تر خواهند بود.

اگر ناخن مصنوعی محکم به چیزی بخورد این امکان وجود دارد که ناخن اصلی را از بستر خارج کند و با گذشت زمان میکروب ها، مخمر ها و یا قارچ ها وارد این شکاف شوند. علامت عفونت باکتریایی سبز شدن ناخن است. نشانه قارچ ناخن هم سفید یا زرد شدن آن است، پس از مدتی ناخن مبتلا به قارچ ضخیم می گردد و در موارد شدید ممکن است بیفتد.

بعلاوه پیرسینگ یا همان سوراخ کردن بینی، لب و زبان یک نوع عمل زیبایی بوده که در بین جوانان بسیار شایع شده است. در بعضی نقاط بدن نه تنها کمکی به زیبایی نمی نماید بلکه چهره ای نا زیبا برای فرد ایجاد می نماید که باعث خطرات جدی می گردد.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره عوارض و مسائل کاشت ناخن و پیرسینگ اظهار کرد: مشکل اساسی کاشت ناخن این است که می تواند پایه اصلی ناخن فرد را از بین ببرد، در واقع مینای آن را تحت تاثیر قرار می دهد و دیگر ترمیم نمی گردد. قسمت اصلی ناخن به نام ماتریس وجود دارد که زمانی ناخن مصنوعی روی آن قرار می گیرد به علت فشار زیاد وارده تخریب می گردد.

او گفت: گاهی به علت استفاده از چسب های مخصوص شیمیایی برای کاشت ناخن حساسیت های شدید پوستی برای فرد ایجاد می گردد. اگزما و خارش زیاد از دلایل شاخص این حساسیت پوستی بوده که فرد گاهی نمی داند چگونه ظاهر شده است. این نوع حساسیت گاهی تا مدت ها باقی می ماند و فرد را آزار می دهد و دچار کلافگی شدید می گردد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به عوارض سوراخ کردن انواع قسمت های بدن، اعلام کرد: پیرسینگ به نوع خود می تواند آسیب های جدی به فرد ایجاد کند، زیرا پایه و اساس این وسیله فلز است. زمانی که پوست با فلز به خصوص از نوع نیکل و کروم در طولانی مدت در ارتباط باشد می تواند حساسیت های شدید پوستی برای او ایجاد کند. حساسیت هایی مانند قرمزی، التهاب و حتی عفونت های زیاد که حتی با برداشت پیرسینگ ادامه خواهد داشت.

او گفت: به علت رابطه مستقیم این نوع فلز با بدن می تواند انواع بیماری های طولانی مدت و عمیقی را ایجاد کند. حتی با برداشتن پرسینگ، فرد همچنان باید با بیماری خود درگیر باشد و گاهی درمان او نصف کاره باقی می ماند. استفاده از این نوع فلز می تواند موجب ایجاد شدن گوشت اضافه گردد و فرد را نه تنها از لحاظ سلامتی بلکه زیبایی هم به مشکل می خورد.

بعلاوه محمد سعیدی متخصص پوست و مو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در این باره، اظهار کرد: استفاده از پرسینگ می تواند به عصب و عروق قسمتی از بدن آسیب وارد کند، زیرا دقیقا با آن ارتباط مستقیم دارد. برای قسمت هایی که پرسینگ استفاده می گردد حتی مثل گوش احتمال عفونت زیاد وجود دارد. گاهی این نوع عمل می تواند شکل و فرم عضله قسمت مورد نظر را تغییر دهد.گوش و بینی مکان هایی هستند که در صورت سوراخ شدن احتمال عفونتشان بیشتر است. پیرسینگ صندلی علمی در جهان ندارد و می تواند به شدت مشکل ساز گردد.

او گفت: یکی دیگر از مسائل این است که فرد ممکن است از پیرسینگ خود دل زده گردد و بخواهد آن را بردارد. در این بین برداشتن آن ظاهر فرد را نامناسب می نماید و نمی توان به وسیله عمل جراحی درمان کرد.جای محل سوزاخ شده ترمیم نمی گردد و تنها گوشت اضافه ایجاد می نماید به خصوص مکان هایی که در معرض دید است می تواند ناخوشایند بنظر آید.

سعیدی درباره مسائل کاشت ناخن، توضیح داد: با کاشت ناخن مسئله ای که در بافت ناخن ایجاد می گردد این است با گذشت زمان بافت ناخن آسیب می بیند. در این بین روزنه هایی ظاهر می شوند که به علت استفاده بیش از میزان مواد شوینده و آب می تواند محل خوبی برای رشد قارچ باشد. قارچ ها با گذشت زمان رشد می نمایند و از دید فرد هم پنهان است همین امر موجب می گردد بیماری حاد گردد. زمانی که ناخن برداشته می گردد آن وقت فرد متوجه بیماری شده، اما به شدت دیر است.

او اعلام کرد: وقتی که فرد اقدام به برداشت کاشت ناخن مصنوعی خود می نماید به علت تراشیدن سطح آن مینای ناخن از بین می گردد. در این بین با برداشت آن دیگر ناخن طبیعی ترمیم نمی گردد. در بعضی افراد ناخن ترمیم می گردد، اما زمان طولانی ادامه خواهد داشت. به علت ضربات زیادی که به ناخن وارد شده در صورت ترمیم هم ممکن است با شکل نافرمی از ناخن رو به رو شویم.

متخصص پوست و مو گفت: انجام این دو عمل را به افراد توصیه نمی کنیم، زیرا می تواند عواقب بدتری را در پی داشته باشد. گاهی بعضی از بیماری های ناخن اصلا درمان ندارد پس نباید بگذاریم به آن مرحله برسد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35589

به "خطراتی که بعد از کاشت ناخن شما را تهدید می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطراتی که بعد از کاشت ناخن شما را تهدید می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید