دعوت از هنرمندان برای خلق اثر درباره باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید عباس دعایی، مدیر موسسه آینه داران دوران با اعلام خبر فوق گفت: علاقه مندان برای آشنایی با شرایط فراخوان و ثبت نام می توانند به نشانی www.ayenehdar.ir مراجعه نمایند و برای دریافت آثار هم مرکز فرهنگی مرکز حکمت و فلسفه ایران با ما اعلام همکاری کردند.

دعوت از هنرمندان برای خلق اثر درباره باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده

او درباره اهداف این جایزه گفت: شناخت مفاخر کشور با زبان هنر و آشنایی هنرمندان امروز با اساتید از مهم ترین اهداف ماست. امیدواریم به بهانه چنین رویدادهایی پیوند با آفرینش های ارزشمند بزرگان بیشتر و عمیق گردد و فراتر از آن ، آموزه های فرهنگی مستتردر آثار نخبگان به متن زندگی مردم تسری یابد.

وی بعلاوه اضافه نمود: مجموعه فرهنگی آینه داران دوران با هدف بازشناسی چهره های مطرح فرهنگی ایران به نسل امروز پدید آمده است و در این راه می خواهیم از برنامه های متنوع هنری که می تواند مورد توجه جامعه معاصر باشد بهره ببریم. با همین ایده، در دور نخست فراخوان جایزه آینه دار دوران، از هنرمندان تصویرگر دعوت شد تا داستان های استاد باستانی پاریزی را در قالب آثار تصویرگری بازآفرینی نمایند و با جادوی تصویر، جوانان علاقه مند را متوجه مکتوبات و آثار ایشان کند که این دوره در کنار نام و یاد استاد، آثار و نام سرکار خانم دکتر طاهره صفارزاده از افتخارات استان کرمان و شهر سیرجان معرفی شده است.

او درباره نحوه برگزاری این دوره جایزه گفت: فراخوان تازه این دوره همزمان با زادروز استاد باستانی پاریزی دی ماه سال گذشته درفرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران اعلام شد و با بزرگداشت استاد به صورت مجازی همراه بود.

جوایز این دوره که همراه با تقدیر و اهدای مدال جایزه آینه داردوران است و در کنار آن در هفت رشته هنرهای تجسمی هدیه چهل میلیون تومانی هم درنظر گرفته شده است. مهلت ارسال آثار تا زادروز سرکار خانم دکترطاهره صفارزاده معین خواهد شد که هنرمندان می توانند برای اطلاع از جوایز و تقدیرهای دیگر و شرایط این دوره به درگاه اینترنتی آینه دار مراجعه نمایند.

سید عباس دعایی ابراز امیدواری کرد بتوان برای بهره بردن از آثار هنرمندان تازه در کنار حمایتی که پیشکسوتان هنر از این برنامه از ابتدا داشته اند موزه ای برای معرفی فرهیختگان کشور از دریچه آثار هنری ایجاد کرد.

او در خاتمه اطلاع داد به زودی همراهان و حامیان دومین جایزه آینه دار دوران و شیوه اعلام برگزیدگان اعلام می گردد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36879

به "دعوت از هنرمندان برای خلق اثر درباره باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از هنرمندان برای خلق اثر درباره باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید