نائورت؛سفیر بی تجربه امریکا در سازمان ملل، مقایسه با دیگر سفرا

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، انتخاب هدر نائورت از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای نمایندگی این کشور در سازمان ملل با انتقادهایی همراه بوده و در این میان واشنگتن پست در گزارشی با عنوان سفیران سازمان ملل معمولا چه چیز مشترکی دارند؟ چندین دهه تجربه، به انتقاد از تصمیم ترامپ پرداخته است.

نائورت؛سفیر بی تجربه امریکا در سازمان ملل، مقایسه با دیگر سفرا

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به قلم آدام تیلور می نویسد: هدر نائورت از سوی دونالد ترامپ به عنوان جانشین نیکی هیلی برای پست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل معرفی شده است. با وجود آنکه نائورت برای دو سال در سمت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا فعالیت داشته، اما برای به دست دریافت یکی از مهمترین پست های دیپلماسی آمریکایی که همان سفیر این کشور در سازمان ملل است، آمادگی لازم را ندارد و یک انتخاب ناجور و عجیب به نظر می رسد.

برخلاف تمامی نمایندگان سابق آمریکا در سازمان ملل، نائورت هیچ سابقه چمشگیری در امور خارجی یا دولتی ندارد؛ به جایش، او به عنوان خبرنگار و گوینده از 1996 و بیشتر برای شبکه خبری فاکس نیوز کار نموده و بیشتر به خاطر برنامه فاکس و دوستان که مورد علاقه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست، شهرت دارد.

دنیل بنیامین، هماهنگ کننده مقابله با تروریسم وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در مطلبی توئیتری درباره انتخاب نائورت می نویسد: تا به حال کسی چون هدر نائورت را که هیچ سابقه ای در امور سیاسی و خارجی ندارد، در چنین سمتی نداشته ایم.

واشنگتن پست در ادامه به مقایسه سابقه نائورت با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت پرداخته و می نویسد: اگر بخواهیم سابقه نائورت را با سفرای 4 کشورهای عضو دائم شورای امنیت در سازمان ملل مقایسه کنیم، بیشتر تعیین می شود که او در این بین جایگاهی ندارد.

کارن پیرس از انگلیس

پیرس در سال 1981 به وزارت امور خارجه انگلیس ملحق شد و پس از آموختن زبان ژاپنی، به عنوان سفیر انگلیس در توکیو انتخاب شد. وی پس از آن پست های دیگر خارجی را داشت که شامل سفیر انگلیس در واشنگتن در بازه زمانی 1992 تا 1995 می شود.

پیرس از 2006 تا 2009 هم معاون نماینده دائم کشورش در سازمان ملل در نیویورک بود و از 2012 تا 2015 هم نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل در ژنو شد. او به عنوان سفیر انگلیس در افغانستان کار نموده و مدیرکل سیاستگذاری در وزارت خارجه انگلیس نیز بوده است. پیرس در مارس 2018 به عنوان سفیر انگلیس در سازمان ملل انتخاب شد.

ما ژائوژو نمانیده چین

این مقام چینی نیز چون نائورت زمانی سخنگوی وزارت خارجه چین بود. البته این دیپلمات چینی مدت زیادی در این سمت بوده چون از 1987 به آن ملحق شد. او همچنین سمت های عالی رتبه ای را در بلژیک و انگلیس پیش از انتصاب در سمت مدیرکل بخش اطلاع رسانی وزارت خارجه چین در 2009 داشت.

ما ژائوژو پس از این سمت که به صورت مداوم با رسانه ها در ارتباط بود، در سالهای 2003 تا 2016 سفیر چین در استرالیا بود و پس از آن با یک وقفه 20 ماهه، سفیر کشورش در سازمان ملل در ژنو شد. او در ژانویه 2018، به عنوان سفیر چین در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد.

منابعی که خواستند نامشان فاش نشود پیش از آنکه ما ژائوژو در این سمت منصوب شود، به روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست گفتند: این مرد با وجود آنکه به نسبت جوان است، یک ستاره رو به رشد در وزارت خارجه چین است که تجربیاتی گسترده و حضور در عرصه بین المللی دارد.

فرانسوا دلاتر نماینده فرانسه

دلاتر در 1989 به وزارت خارجه فرانسه ملحق شد. او چندین بار در خارج از کشور فعالیت نموده بود که شامل سفیر کشورش در کانادا در سال های 2008 تا 2011 و آمریکا از 2011 تا 2014 می شود. او پس از ترک واشنگتن در سال 2011، سفیر فرانسه در سازمان ملل واقع در نیویورک شده است.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه

شغل دیپلماتیک نبنزیا به دوران شوروی باز می شود. نخستین سمت های او وابسته سفارت شوروی در تایلند در سال 1988 بود. نبنزیا در دوران فعالیتش چندین بار در خارج از کشور از جمله هیات دائمی روسیه در سازمان ملل در نیویورک فعال بوده است. او به عنوان معاون نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی در ژنو فعال بود.

نبنزیا پیش از آنکه سال گذشته میلادی سفیر روسیه در سازمان ملل مستقر در نیویورک شود، به عنوان معاون وزیر خارجه روسیه فعالیت داشت. او جانشین ویتالی چورکین فقید شد که در نتیجه سکته قلبی در فوریه 2017 درگذشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10064

به "نائورت؛سفیر بی تجربه امریکا در سازمان ملل، مقایسه با دیگر سفرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نائورت؛سفیر بی تجربه امریکا در سازمان ملل، مقایسه با دیگر سفرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید