چهار بازرس کل که توسط ترامپ اخراج شدند، چه کسانی بودند؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، در شش ماه گذشته، دولت ترامپ، چهار بازرس کل را اخراج نموده است که بعضی قانون گذاران آمریکایی از جمله دموکرات ها و جمهوری خواهان از این اقدامات انتقاد کرد ه اند و خواهان شرح درباره علت عزل این افراد شده اند.

چهار بازرس کل که توسط ترامپ اخراج شدند، چه کسانی بودند؟

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، دولت ترامپ در شش ماه گذشته، چهار بازرس کل را از نهاد های فدرال اخراج نموده است. این اقدام از سوی قانون گذاران دموکرات و بعضی جمهوری خواهان مورد انتقاد قار گرفته است. هفته گذشته نیز این قانون گذاران آمریکایی خواهان شرح در باره علت اخراج این افراد شده اند.

به نوشته وبگاه ای بی سی نیوز، رئیس جمهور آمریکا این اختیار را طبق قانون اساسی دارد که بازرسان کلی که از سوی خود او انتخاب می شوند را اخراج کند، اما او باید 30 روز قبل از انجام این کار، کنگره را با خبر کند.

وبگاه ای بی سی نیوز، این چهار بازرس کل که در شش ماه گذشته اخراج شده اند را در گزارشی معرفی و درباره آنان شرح کوتاهی ارائه نموده است.

استیو لینیک، بازرس کل در وزارت خارجه آمریکا / تاریخ اخراج: 15 مه

جدیدترین کسی که از سوی ترامپ اخراج شد استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بود. اخراج وی موجب عصبانیت دموکرات ها و جمهوری خواهان شده و آنان خواهان آنالیز اخراج وی شده اند.

گفته می گردد اخراج استیو لینیک که در حال تحقیق درباره مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا بود، به توصیه خود پامپئو اجرا شده است.

لینیک در حال تحقیق درباره بعضی اقدامات پامپئو از جمله سو ء استفاده از کارکنان وزارت خارجه آمریکا و همچنین درباره سو ء استفاده ترامپ از قدرت خود در تأمین سلاح به عربستان سعودی در سال 2019 بوده است.

کریستی گریم، بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا / تاریخ اخراج: 1 مه

ترامپ بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا را در اول ماه مه اخراج کرد. بر اساس گزارش این نهاد، گریم از سال 1999 برای این وزارتخانه کار نموده بود. اخراج وی بعد از اینکه وی گزارشی را برای کمبود شدید لوازم پزشکی و دارویی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا منتشر کرد، انجام شد.

گِلن فاین، بازرس موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) / تاریخ اخراج: 7 آوریل

فاین قبل از اینکه در سال 2016 در وزارت دفاع آمریکا بازرس موقت کل گردد، یازده سال بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا بود. وی برای راهنمایی یک کمیته ای که وظیفه نظارت بر استفاده از 2 تریلیون دلار بسته حمایتی کرونا را داشت، گماشته شده بود که توسط ترامپ اخراج شد.

مایکل آتکینسون، بازرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا / تاریخ اخراج: 3 آوریل

آتکینسون، در تاریخ سوم آوریل از سمت خود به عنوان بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا اخراج شد. ترامپ که وی را در سال 2017 به این سمت گماشته بود، در نامه عزل او، عنوان نمود که به آتکنسون، اعتماد ندارد.

ارتباط آتکینسون با کنگره در خصوص شکایتی که از یک افشاگری شده بود، به شروع تحقیقات استیضاح ترامپ درباره مسئله اوکراین یاری کرد.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17653

به "چهار بازرس کل که توسط ترامپ اخراج شدند، چه کسانی بودند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار بازرس کل که توسط ترامپ اخراج شدند، چه کسانی بودند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید